Gràcies Maruja en nom de les víctimes
Escrito por: jpolinya el 17 Ene 2008 - URL Permanente
Llegesc avui a El País, la columna de Maruja Torres i no me'n puc estar de transcriure-la íntegra.
Tota violència està íntimament relacionada, totes les víctimes són una, dones, toros, gats, ànecs, gossos...
SUICIDADOS
"A principios de mes, un galgo de piel oscura y ojos tristísimos puso fin a sus días colgándose de un árbol en las inmediaciones de Gerena, una de las localidades españolas en las que se produce cada año el suicidio colectivo de decenas de miles de galgos. Unos se abandonan y se dejan morir de hambre y sed; los otros se cuelgan con sus propias patas. ¿A qué pueden deberse los extraordinarios hechos que siguen registrándose, año tras año, sobre todo en Extremadura y Andalucía? ¿Pertenecen los perros a una secta oculta? Llama la atención que el galgo, encontrado en condiciones penosas, se hubiera cortado antes la oreja en donde portaba el chip identificativo. Ello quiere decir que pretendía pasar desapercibido. Pero lo más increíble es que, arrepentido de su decisión, el can mordió la fina cuerda con que había intentado liquidarse, logrando romperla mas no pudiendo impedir que parte de la misma se le incrustara en el cuello, produciéndole una necrosis. Almas piadosas lograron rescatar al animal y, al parecer, disuadirle de que vuelva a atentar contra el bien más preciado que posee un cuadrúpedo de carácter tan dulce que en otros países, en lugar de elegir la profesión de perseguir liebres por cuenta ajena, se dedica a ser mascota en los hogares e incluso colabora -como en Dinamarca- en el cuidado de niños autistas. Por desgracia, muy pocos de los galgos que se suicidarán este año en España podrán ser salvados".
El redactado anterior persigue no ofender la fina sensibilidad de quienes crían galgos para la caza y los exterminan después de dos años por los métodos arriba descritos.
Pero, como española de bien -por fin he podido decirlo-, exijo a la señora Narbona e incluso al señor Rey que se termine con la salvaje práctica de la caza con galgos. Que empezó, por cierto, hace siglos y por real decisión.
dijous, 17 de gener del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
17-01-2008
f-menorca dijo
Estremecedor. Sin comentarios. Yo digo a veces que mi perro es una gran persona, no se si es cierto lo que si lo es que hay personas que no llegan ni a las patas de algunos perros.
17-01-2008
jpolinya dijo
Quan de menut vivia al poble, sempre tenia gats (moixos en dieu a ses illes) que, degut a l'estructura de la casa, de nit podien pujar del corral a la pallissa i d'allí a la teulada, mentre que, de dia, com que no s'estilava tancar les portes, també eren lliures d'anar on volien.
Salvatges com són, he pogut observar la lleialtat, l'amor, els jocs, les neures (sí també les neures: una gata molt arisca quan la seva germana petita va tindre gatets i ella no, es va trastornar d'enveja, i com que no podia donar-los de mamar, va furtar peix per ells al veïnat, quan encara no havien ni obert els ulls. Un altre, negre com la sutja, tots els matins, abans de sortir a caçar oronelles situat estratègicament sota els cotxes, entrava a despertar mon pare, malalt del cor. Quan aquest va morir, durant molts dies, en passar com cada dia per la porta de l'habitació, s'aturava i plorava), en fi, totes les emocions que ens entestem a dir humanes.
Ja casat, a ciutat, em van regalar un gos quan va nàixer el meu segon fill, un gos entreverat de pequinès i ni-se-sap que s'hi va criar com un besó, (ningú no podia mormolar el meu fill, excepte la dona i jo, això sí, sota les seues persistents protestes en forma de grunyits) i que als divuit anys passats no vam tindre més remei que sacrificar. Quan el vam portar al veterinari, ell que només veure una bata blanca grunyia, no va dir res, i es va dormir plàcidament amb una pota entre les mans del meu fill, mentre jo li acariciava el cap. Encara se m'humitegen els ulls mentre ho escric.
No puc comprendre de cap forma, la gent que els hi fa mal.
Publica un comentari a l'entrada